SIPGear IP-Telefonväxel

Webbklient och Användarapplikation

Med SIPGear kan du enkelt hänvisa din anknytning med frånvaroorsak och tiden när du är tillbaka.

Antingen knappar du in hänvisningen på telefon eller med snabbvalsmeny i klientapplikation på datorn.
När någon ringer på din hänvisade anknytning så spelar en röst upp din orsak och återtid och där den
inringande kan välja att lämna ett röstmeddelande eller bli kopplad till telefonist. Talad hänvisning kan
även kombineras ditt personliga välkomstmeddelande. Röstmeddelanden lyssnas av från valfri telefon
och du får även dina röstmeddelanden som en röstfil i den e-postinkorg, s.k. Unified Messaging.
Det är bara att klicka för att spela upp röstmeddelandet i datorn.

Alla dessa funktioner är standardfunktioner i SIPGear växeln.

Med Sipgear WebbContact, klientapplikation som ingår, kan du klicka på hänvisningsbesked och ange
återtid.
I WebbContact kan se dina medarbetares hänvisningsbesked, se om dem är lediga/upptagna i telefon
samt ringa/ta emot samtal.

 

Administrationsverktyg - för full koll

Med SIPGear webbaserade administratörsverktyg så har du full koll på växeln.

 

*  Du kan enkelt lägga till, ändra, ta bort användare

*  Lägga in nya svarsgrupper, fritt antal svarsgrupper ingår

*  Spela in röstprompter och välkomstfraser

*  Skapa fritt antal svarsgrupper, för ex sälj, support, ekonomi…

*  Sätta upp regler för varje svarsgrupp och kö, ringstrategi, köbesked, etc…

*  Regler för vad som händer om svarsgrupper är obemannade, vid för många samtal i kön, långa svarstider etc..

*  Skapa fritt antal välkomst- och tonvalsmenyer (tryck 1 för…, 2 för..)

 

Allt är mycket enkelt att sköta själv, men givetvis så hjälper SIPGear eller våra återförsäljare er.

 

Mobilklient

Med hjälp av OptiCaller MEX så förenklas användandet av Mobile Extension funktionen där mobiltelefonen blir en anknytning
i växeln.

Genom en transparent programvara i mobiltelefonen så kan användaren ringa precis som vanligt och slår nummer manuellt,
från telefonboken eller från samtalshistoriken. OptiCaller MEX kopplar sedan upp samtalen via växeln till det nummer man
vill ringa. På så vis uppnås både samtalsoptimerig såväl som möjlighet till att endast använda ett fastnätsnummer för användaren.
Med OptiCaller MEX blir det enkelt att hänvisa sig från mobiltelefonen genom ett grafiskt gränssnitt. Användaren slipper att
komma ihåg krångliga kombinationer av * & # och mobil hänvisning blir därmed mer lättillgänglig.
OptiCaller MEX tar alltid kontroll över hur varje samtal kopplas upp och ger därmed användaren möjlighet till att ringa på det
mest kostnadseffektiva sättet.

Hänvisning kan göras direkt från mobilen via ett grafiskt interface.