nojda-kunder.png

 

Då Arkadin bedriver verksamhet inom telecombranchen så är vi också väl insatta i vilka system och möjligheter som finns och när det därför var dags att ersätta vår gamla analoga centrexlösning så ville vi ha ett system som passade in i den moderna kommunikationsmiljö som IP erbjuder samt supportades av en snabb och flexibel organisation.

Några grundläggande krav vi hade var därför att systemet skulle vara eget och installerat lokalt, vara helt IP baserat samt vara lätt och snabbt att administrera system, användare, köer etc. Många system på marknaden visade sig tyvärr fortfarande vara baserade på ISDN teknik och supportade IP bara via tilläggskort eller liknande vilket inte kändes bra då ISDN inte skulle användas hos oss framöver och det då inte finns någon anledning att så att säga bygga systemet från fel håll. Av de system som trots allt var konstruerade från början för IP så fastnade vi för SipGears kombination av enkelhet samt mycket konkurrenskraftigt pris, ett system där all administration sker genom ett snabbt webbaserat gränsnitt och ex. en ändring som diskuteras kan på en minut lika gärna ändras direkt från mötesrummet istället för som tidigare genom en ticket till en tredjepart för åtgärd 2 veckor senare, en milsvid skillnad för oss.

Ett annat krav vi hade var att systemet skulle ha möjlighet att använda sig av siptrunkar över internet och därmed enkelt kunna ansluta andra länder med lokala nummer vilket var en förusättning för att kunna bygga en SIP baserat miljö för våra nordiska kontor, detta hade en del leverantörer inte ens funderat på än mindre kunde de stödja det.

Kort sagt så fick vi med SipGear den lösning vi ville ha, ett snabbt, modernt och mycket prisvärt system med alla de funktioner som vi behöver i vår verksamhet!

 

Fredrik Ek

Service Operations & Client Care Manager, Nordics
 

Arkadin är en global leverantör av telefon- och webbkonferenslösningar. Företaget grundades 2001, har fler än 500 anställda och stödjer över 8000 aktiva kunder från driftscenter i 22 länder utspridda över Asien, Europa och Nordamerika. Arkadin erbjuder skräddarsydda lösningar, kundtjänst i världsklass dygnet runt, flexibel åtkomst, lättanvända verktyg, heltäckande funktioner, fakturerings- och rapporteringsflexibilitet och global implementeringsexpertis


dynamate

"Dynamate, som ingår i Scaniakoncernen, har en centralt placerad SIPGear växel för bolagets 10 kontor runtom i landet med lika många svarsställen för telefonister och servicegrupper. SIPGear växeln har 200 anknytningar, med både stationära och mobila anknytningar, med flertalet svarsmenyer och samtalsköer. "Vi valde SIPGear för deras höga funktionalitet, flexibilitet och kostnadseffektivitet. DynaMate ingår i Scaniakoncernen och vi är flera syster- och dotterföretag runt om i Sverige som använder samma växel. För oss var det viktigt att hitta en lösning som var enkel att underhålla och som gick att bygga vidare på för flera lokalkontor." Ulf Olsson, IT-chef Dynamate - ett av Sveriges största företag för tekniskt underhåll inom industri.

Ulf Olsson, IT-chef Dynamate - ett av Sveriges största företag för tekniskt underhåll inom industri

 


Adaptus

Adaptus är ett rekryteringsföretag med inriktning inom distribution, logistik och varuhus.
Företaget är under tillväxt och har nu 25 anknytningar med mobil och fasta telefoner för medarbetarna. ”Vi gjorde en noggrann jämförelse mellan olika växeltyper, både hostade och på platsen växlar, innan valet föll på SIPGear som har alla funktioner man behöver och mer därtill kombinerat med bra priser. Eftersom vi är ett företag i expansion krävde vi en växel som enkelt kan utökas och anpassas till vår förändrade verksamhet. Tack vare systemets användarvänlighet så kan vi sköta det mesta själva och när vi behöver hjälp så finns alltid SIPgear support tillhands”.

Frank Dittrich – VD – Adaptus Bemanning AB